דוד שמש בבתים משותפים: איך עובד ומהן התקלות הנפוצות?

איך נראית מערכת דודי שמש בבתים משותפים?

כולנו מכירים את המיכל הגדול של דוד השמש שניצב על גגות הבתים. לרוב את המראה הזה אתם תראו בבתים פרטיים או בתים משותפים עם מספר מועט של דיירים.

בגגות בתים אלו יש מספיק מקום לאכלס את המספר הנמוך של הדודים, דבר שלא ניתן לעשות בבתים משותפים עם הרבה דיירים.

אז איזו מערכת מותקנת במקום דודי השמש המוכרים? למעשה על גגות הבתים המשותפים מותקנת מערכת דומה מאוד שההבדל היחיד שלה שהיא מערכת שמשותפת לכל הדיירים יחד.

במערכת זו יש קולטנים משותפים שאליהם מחוברת מערכת צינורות משותפים שדרכם עוברים המים שיתחממו אל הדודים הקטנים שבדירות.  

דוד שמש בבתים משותפים

מהי התקלה הכי נפוצה בדודי שמש בבתים משותפים?

התקלה הנפוצה ביותר בבתים משותפים היא שאין מים חמים בדוד או שהמים לא חמים מספיק.

למעשה, זו לא ממש תקלה, אלא מצב קיים של מערכת הדוד המשותפת. בימי הקיץ, הקולטנים מחממים את המים בצינורות המשותפים ואלו מגיעים ישירות אל הבתים. בחורף המצב קצת שונה, המים בצינורות המשותפים קרים ואנו מחממים בעזרת הדוד החשמלי את המים שבדוד האישי שלנו.

אך מערכת הצינורות המשותפים אינה מנותקת בזמן זה מהדודים האישיים ולכן אל המים החמים שבדוד זולגים מים קרים מהצינורות שהופכים אותם לקרים או פושרים. מצב זה אינו ידוע לכולם ודיירים רבים בטוחים כי קיימת להם תקלה בדוד. 

 

הפיתרון הגאוני שיעזור לכם בפתרון הבעיה

חברת לפיד אשר עוסקת מזה שנים במערכות סולאריות והתקנת דודים מכירה את הבעיה היטב. חברה זו מצאה פיתרון נהדר שנקרא פקחום.

מדובר על מערכת פשוטה שניתן להתקין בכל בית ולחבר אל הדוד האישי שלכם. הגאונות במערכת זו שהיא יודעת לזהות את המים החמים שנמצאים בתוך הדוד האישי שלכם ובזמן זה היא מפעילה שסתום חשמלי אשר מונע מהמים הקרים שבצינורות לזלוג אל הדוד החם שלכם.

כמו כן, המערכת יודעת גם לזהות מתי המים בדוד שלכם קרים ויש לפתוח את השסתום. תוכלו לקרוא עוד על המערכת המצוינת הזו באתר pakahom.com.

 

כמה יעלה לי הפתרון והאם שווה את ההשקעה?

העלות של מערכת הפקחום אינה עלות גבוהה ולמעשה מדובר בעלות שהיא חד פעמית המתחלקת לשני פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא העלות של המערכת עצמה. תוכלו לרכוש כיום את מערכת פקחום בעלות של 650 שקלים כולל מע"מ.

הפרמטר השני הוא ההתקנה של המערכת שעלותה 350 שקלים כולל מע"מ. שני הסכומים הללו מופרדים מהסיבה שהחברה מאפשרת לרוכשים לחסוך את עלות ההתקנה ולהתקין את המערכת בעצמם במידה ויש באפשרותם. כמו שאתם מבינים העלות אינה גבוהה ובטווח של שנה

ניתן להחזיר את ההשקעה. למעשה המערכת עוזרת לכם לחתוך בהוצאות החשמל כמעט בחצי בכך שאינכם מדליקים את הדוד בכל שעות היום כי הפקחום שמר על המים החמים שלכם.